05 Ağustos 2010
|
Yeni lisanslama sistemi ile ana ürün, ek paket, kullanıcı artırımı, demo ve versiyon değişim yüklemelerinde değişiklikler yapılmıştır. Yeni lisanslama sistemi ile içinde şifre bilgisi barındıran ürün CD’si üretimi yerini ortak kurulum dosyalarına bırakmıştır. LogoStart, Go, Tiger2, Unity2, GoPlus, TigerPlus, TigerEnterprise, Go Bordro, Tiger2 Bordro, BordroPlus ve IK için oluşturulan bu kurulum dosyaları ilgili ürün ailesindeki tüm ürünler için Ana paket, Ek Paket, Modül, Kullanıcı Artırımı, Demo ve Versiyon Değişimi için kullanılabilmektedir. |
Kurulum yapılan ürünü tanımlayan esas unsur ANAHTAR (KEY) bilgisidir. Bu uygulama ile ürün CD’sinin özel bir anlamı kalmamıştır. CD içerisinde yer alan dosyalar internetten indirilerek de kurulum yapılabilir. Ürünü tanımlayan kurulum sırasında girilen anahtar bilgisidir. Şifre sistemi de değiştirilerek yeni lisanslama sisteminde yerini aktivasyon uygulamasına bırakmıştır. Ana ürün, Ek paket, Demo ya da versiyon değişimi yüklenmesi sırasında internet bağlantısı ile ürün aktivasyonu otomatik olarak gerçekleştirilmektedir. İnternet bağlantısı olmaksızın ana ürün, ek paket ya da versiyon değişimi yüklenmesi mümkün değildir. Ürünler için 3 aktivasyon hakkı tanımlanmış olup bu durum eski sistemdeki 3 şifre hakkı gibi değerlendirilebilir. İlk Kurulum sırasında birinci aktivasyon yapılmış olacağında müşterinin iki aktivasyon hakkı kalmış olur. Kurulum İşlemleri Yeni lisanslama sistemi ile birlikte ana paket kurulumları sadece yetkili bayiler tarafından yapıldığından yükleme sırasında kullanıcı kodu, bayi parolası ve kullanıcı şifresi gibi bilgilere ihtiyaç duyulmaktadır. |
|
Bu ekranda size verilen kullanıcı kodunuzu (çoğunlukla e-mail adresi), ve firmanıza ait şifreyi (öndeğer firma şifresi sözleşme numaranız için kullandığınız 4 haneli şifredir) girmelisiniz. |
|
Karşınıza gelen bu pencerede, bayi adı, kullanıcı adı ve kullanıcı bilgileri dolu olarak gelecektir. Bu pencerede kullanıcı şifresi bilgisini girmelisiniz. İş ortaklarımız kategorilere ayrılmış olup, sahip oldukları kategorilerdeki ürünlere ait işlemleri yapabilecektir. Sadece KOBİ kategorisinde tanımlanmış olan iş ortağımız sadece KOBİ ürün grubu, sadece ERP kategorisinde tanımlanmış olan iş ortağımız sadece ERP ürün grubu ile çalışma yapabilecektir. İş ortaklarımız yetkinliklerine göre her iki kategoriye de aynı anda dâhil olabilecektir. Aşağıdaki bölümde ana paket, ek paketve versiyon değişimiyüklemeleri detaylı olarak anlatılacaktır. ANA PAKET YÜKLEME Paket yüklemeleri karşımıza gelecek olan ekranlar üzerinden anlatılacaktır. Program dosyalarının yüklü olduğu yerde bulunan setup.exe dosyası çalıştırılır. |
|
Setup.exe çalıştırıldığında ilk olarak InstallShild sihirbazı çıkacaktır. |
|
Setup.exe çalıştırıldığında ilk olarak InstallShild sihirbazı çıkacaktır. |
|
Lisans anahtarı penceresinde ana ürün, ek modül ve demo setine ait lisans anahtarı girilip İLERİ düğmesine basılır. |
|
Lisans sözleşmesi penceresinde lisans sözleşmesi kabul edilmiyorsa iptal seçeneği ile kurulumdan vazgeçilir, lisans sözleşmesi kabul ediliyor ise, Lisans sözleşmesinin şartlarını kabul ediyorum işaretlendikten sonra İLERİ düğmesine basılır. |
|
Hedef konum seç penceresinde programın yükleneceği klasör seçilir, öndeğer klasörden farklı bir yere yükleme yapılmak isteniyorsa Gözat düğmesi ile farklı bir klasör seçilebilir. Hedef klasör de belirtildikten sonra İLERİ düğmesine basılır. |
|
Gelen ekranda tekrar İLERİ düğmesine basınız. Not: Offline kurulum yapılacak ise 'Offline lisans dosyasını seçmek istiyorum' seçeneği işaretlenmelidir. |
|
Bu ekranda size verilen kullanıcı kodunuzu (çoğunlukla e-mail adresi), ve firmanıza ait şifreyi (öndeğer firma şifresi sözleşme numaranız için kullandığınız 4 haneli şifredir) girmelisiniz. Bilgileri girdikten sonra İLERİ düğmesine basınız. |
|
Karşınıza gelen bu pencerede, bayi adı, kullanıcı adı ve kullanıcı bilgileri dolu olarak gelecektir. Bu pencerede kullanıcı şifresi bilgisini girmelisiniz. Şifreyi girdikten sonra İLERİ düğmesine basınız. |
|
Müşteri bilgileri penceresinde müşteri firma ve müşteri yetkilisine ait bilgiler girilmelidir. Buradaki bilgilerin doğruluğuna özen göstermenizi rica ederiz. Burada yapılan hatalar yüklenen setlerin farklı firmalara ait görünmesine neden olmaktadır. Sol tarafında * olan satırlara bilgi girilmesi zorunludur. Bilgileri girildikten sonra İLERİ düğmesine basılır. |
|
Aktivasyon için internet bağlantınızı tekrar kontrol edip internet bağlantınızda sorun yoksa İLERİ düğmesine basınız. |
|
Lisan Server bilgileri ekranında bilgisayar ismi ve öndeğer port numarası otomatik olarak gelecek ve program çalıştırıldığında lisans server'a bu bilgiler ile ulaşılacaktır. Bilgiler kontrol edilip İLERİ düğmesine basınız. |
|
Dosyalar kopyalanmaya başlayacaktır, tüm dosyalar kopyalanana kadar lütfen bekleyiniz. |
|
Dosya kopyalamaları bittikten sonra karşımıza Logo'da kayıtlı bulunan Ana paket ve ana paket üzerine yüklenmiş lisans anahtarınız karşınıza gelecektir. Tamam düğmesine basıldıktan sonra Bundle BI Basic ürünü hakedilmiş ise LogoBI kurulum ekranı açılacaktır. Bundle LogoBI ürünü mevcut değil ise yada da önce kurulmuş ise bir sonraki aşamada Ek modül kurulum ekranı gelecektir. Eğer modül (ek paket) aktivasyonu yapmak istiyorsanız Modül aktivasyonu yapmak istiyorum kutucuğunu işaretleyip işlemlere modül aktivasyonu ile devam edebilirsiniz. Not: GoPlus Tiger Plus ve Tiger Enterprise setlerinde, Logo BI Basic ürünleri 20 Mart 2012 tarihinden itibaren ana paket ve geçiş paketleri ile birlikte bundle olarak sunulmaktadır. Uygulamanın setupları 2.13.00.00 sürümü ile birlikte yeniden düzenlenerek otomatik kurulur olması sağlanmıştır. |
LOGO BI KURULUMU |
|
Hedef konum seç penceresinde LOGOBI programın yükleneceği klasör seçilir, öndeğer klasörden farklı bir yere yükleme yapılmak isteniyorsa Gözat düğmesi ile farklı bir klasör seçilebilir. Hedef klasör de belirtildikten sonra İLERİ düğmesine basılır. |
|
IP Numaraları hem yerel ağ hem de internet için gereklidir. Kurulum, dahili ve harici IP ayarlarını sizin için yapabilir. Bu ayarları LOGO BI Server>Ayarlar’ı kullanarak daha sonra değiştirebilirsiniz. Varsayılan IP numarası 127.0.0.1 (yerel barındırma (localhost)) sadece bu makinede çalışır. Dashboard’ları diğer kullanıcılarla paylaşmak istiyorsanız, bu makinenin IP numarasını girmelisiniz. LOGO BI için internetten gelen istekleri almak üzere dashboard’ları internet üzerinde paylaşmayı düşünüyorsanız, (harici) bir statik IP numarası girmelisiniz. Daha sonra Http ve Uygulama Sunucu portlarını (örneğin 8080, 8081) yönlendiriciniz (routerınız) üzerinden söz konusu LOGO BI Sunucu makinesine de yönlendirmeyi unutmayın. IP adresi girildikten sonra İLERİ düğmesine basılır. |
|
LOGO BI çalışırken bir port numarası kullanır. Uygulama Sunucusu Portu veri transferlerinde ve diğer yönetim işlemlerinde kullanılır. Yükleme sırasında 8080 portu önder olarak gelmektedir. Local ve uzak erişimlerde LogoBI uygulamasının çalışabilmesi için bu port numarasının açık olması gerekmektedir. Uygulama sunucu portu girildikten sonra İLERİ düğmesine basılır. |
|
LogoBI Ürün kurulum işlemi başlatılacaktır. Yükleme işleminin başlatılması için Yükle düğmesine basılmalıdır. |
|
LogoBI dosyaları kopyalanmaya başlayacaktır, tüm dosyalar kopyalanana kadar lütfen bekleyiniz. |
|
LogoBI yüklemesi sonrasında LogoBI Server otomatik olarak çalışacaktır ve sonrasında LogoBI yönetici ekranı giriş ekranı gelecektir. |
|
LogoBI yüklemesi sonrasında aynı şekilde http:/127.0.0.1:8080/dashboard/ sayfası otomatik olarak açılacaktır. Dashboard sayfasında otomatik olarak oluşturulmuş varsayılan bir kullanıcı bulunmaktadır (Kullanıcı Adı: “Admin”, Şifre:”(boş)”). Bu kullanıcı adını LOGO BI Server (İş Zekası Sunucusu)’ı kullanılarak istediğiniz zaman değiştirilebilirsiniz. Dashboard Designer’ı ilk kez çalıştırırken varsayılan kullanıcıdan yararlanabilirsiniz. |
|
http:/127.0.0.1:8080/dashboard/ sayfasına login olunduktan sonra database bilgileri tanımlanmadığı için raporlar boş olarak gelecektir. Gerekli yapılandırma ayarlarının yapılabilmesi için Logo BI Server'ı çalıştırılmalıdır. |
|
LogoBI Server'a Kullanıcı Adı: “Admin”, Şifre:”(boş)” olarak giriş yapılmaktadır, Bu kullanıcı adını LOGO BI Server kullanılarak istediğiniz zaman değiştirilebilirsiniz. |
|
LogoBI Server'da Mevcut veri kaynağını düzenlemek için uygulama menüsünde Dosya>Veri Kaynakları’nı tıklatınız.
Bir veri kaynağı oluşturulurken aşağıdaki bilgiler girilmelidir,
Adı: Veri kaynağının adı
Tip: Veri tabanı sunucunun tipi (Geçerli tipler: My Sql, Ms Sql, PostgreSql, Oracle, DB2, Sbase Sql Anywhere ve jdbc:odbc. Desteklenenveri tabanı sunucularının versiyon bilgileri için, data gateway (veri ağ geçidi) veya LOGO BI web sitesi ile ilgili bölüme bakınız)Adres: Veri tabanı sunucusunun adı veya IP adresi
Web Adresi: İş Zekası Barındırma Hizmeti (BI Hosting Services) için kullanılan veri tabanı sunucusunun harici IP adresi. Yerel testler ve önizlemeler Adres Alanı kullanılarak yapılır. Bununla birlikte, çıktı LOGO BI Server (İş Zekası Sunucusu)’a yayınlanacağı zaman bu alan veri kaynağının adresi olarak kullanılır.
Port: Veri tabanını sunucusunun geçerli port numarası
Kullanıcı: Veri tabanı için yetkili kullanıcı adı
Kullanıcı: Kullanıcı şifresi
Veri tabanı Adı: Veri kaynağı olarak kullanılacak veri tabanının adı
Geçerli Kaynaklar: Mevcut veri kaynakları: Sol tarafta düzenlemek üzere bir veri kaynağı seçiniz.
|
|
LogoBI Kurulumu ve gerekli ayarlar bittikten sonra karşımıza işlem tamamlandı penceresi gelecektir, eğer modül (ek paket) aktivasyonu yapmak istiyorsanız Modül aktivasyonu yapmak istiyorum kutucuğunu işaretleyip işlemlere modül aktivasyonu ile devam edebilirsiniz. Dökümanda modül aktivasyonu (ek paket yükleme) ayrıca anlatılacağından bu kutucuk işaretlenmeden devam edilecektir. |
|
Ana paket yüklemesi tamamlanmıştır. EK PAKET (MODÜL ) YÜKLEME |
|
Program dosyalarının yüklü olduğu yerde bulunan setup.exe dosyası çalıştırılır. |
|
Setup.exe çalıştırıldığında ilk olarak InstallShild sihirbazı çıkacaktır. |
|
Lisans anahtarı giriş penceresinde ek paket (modül) lisans anahtarı yazılır, buradaki örnekte Tiger2 Duran Varlık Yönetimi yüklenmektedir. Lisans anahtarı girildikten sonra İLERİ düğmesine basılır. |
|
Lisans sözleşmesi penceresinde lisans sözleşmesi kabul edilmiyorsa iptal seçeneği ile kurulumdan vazgeçilir, lisans sözleşmesi kabul ediliyor ise, lisans sözleşmesinin şartlarını kabul ediyorum işaretlendikten sonra İLERİ düğmesine basılır. |
|
Üzerine modül yüklemesi yapılacak olan ana ürünün bulunduğu klasör gösterilir, hedef klasörde seçili olandan farklı bir dizinde yüklü ise Gözat düğmesine basılarak doğru klasör seçilir. Ana ürün klasörü belirtildikten sonra İLERİ düğmesine basılır. |
|
Bu ekranda size verilen kullanıcı kodunuzu (çoğunlukla e-mail adresi), ve firmanıza ait şifreyi (öndeğer firma şifresi sözleşme numaranız için kullandığınız 4 haneli şifredir) girmelisiniz. Bilgileri girdikten sonra İLERİ düğmesine basınız. |
|
Karşınıza gelen bu pencerede, bayi adı, kullanıcı adı ve kullanıcı bilgileri dolu olarak gelecektir. Bu pencerede kullanıcı şifresi bilgisini girmelisiniz. Şifreyi girdikten sonra İLERİ düğmesine basınız. |
|
Daha önceden ana paket yüklemesi sırasında bilgileri girildiği için müşteri bilgileri penceresi dolu olarak gelecektir, eksik bilgiler varsa tamamlayıp ya da değişen bilgiler varsa güncelleyip İLERİ düğmesine basınız. |
|
Aktivasyon için internet bağlantınızı tekrar kontrol edip internet bağlantınızda sorun yoksa İLERİ düğmesine basınız. |
|
Aktivasyon tamamlandı penceresi karşımıza gelecektir, başka bir ek paket (modül) kurulumu yapacaksak YENİ AKTİVASYON düğmesine basınız, başka ek paket (modül) kurulumu yapmayacaksanız SON düğmesine basınız. Birden fazla ek paket kurulumu yeni aktivasyon düğmesine basılarak hızlı bir şekilde yapılabilir, tüm pencereler tekrar karşımıza gelmeyecek, sadece anahtarları art arda girmemiz yeterli olacaktır. |
|
YENİ AKTİVASYON düğmesine basıldıktan sonra yukarıdaki lisans anahtarı giriş penceresi karşımıza gelecektir, yüklemek istediğimiz diğer ek pakete (modüle) ait anahtar bilgisi girilerek İLERİ düğmesine basılır. |
|
Aktivasyon tamamlandı penceresi karşımıza gelecektir, başka bir ek paket (modül) kurulumu yapacaksak YENİ AKTİVASYON düğmesine basınız, başka ek paket (modül) kurulumu yapmayacaksanız SON düğmesine basınız.
VERSİYON DEĞİŞİMİ YÜKLEME |
|
Tiger2 klasörü altında bulunan setup.exe dosyası çalıştırılır. |
|
Hoşgeldiniz penceresinde İLERİ düğmesine basılır. |
|
Ürünü kur, versiyonu güncelle ya da demo kur seçeneklerinden uygun olan seçilir. Versiyon değişimi yapmak istediğimizden versiyonu güncelle seçilip İLERİ düğmesine basılır. |
|
Lisans sözleşmesi penceresinde lisans sözleşmesi kabul edilmiyorsa iptal seçeneği ile kurulumdan vazgeçilir, lisans sözleşmesi kabul ediliyor ise, Lisans sözleşmesinin şartlarını kabul ediyorum işaretlendikten sonra İLERİ düğmesine basılır. |
|
Versiyon değişimi yapılacak ürün klasörü seçilir, hedef klasördeki bilgi yanlışsa Gözat düğmesine basılarak doğru klasör seçilir ardından İLERİ düğmesine basılır. |
|
Hedef klasör doğru ise İLERİ düğmesine basılır, eğer hedef klasör hatalı ise geri düğmesine basılıp bir önceki pencereye dönülür. |
|
|
Gelen uyarı penceresi dikkatle okunur, programın yüklü olduğu klasöre programın kendi dosyaların başka bir dosya, yedekleme amaçlı dosyalar konulmamalıdır. Program dosyalarının haricinde dosya ya da klasörleriniz varsa bunların yedeğini aldıktan sonra OK (Tamam) düğmesine basınız. |
|
Aktivasyon için internet bağlantınızı tekrar kontrol edip internet bağlantınızda sorun yoksa İLERİ düğmesine basınız. Müşteri bilgileri penceresi karşımıza gelecektir, yeni lisanslama işlemi sonrasında tekrar versiyon değişimi yapılırsa bu bilgiler dolu olarak gelecektir. Eski lisanslama setlerinin üzerine yeni lisanslama versiyon değişimi yapılıyor ise bu penceredeki bilgilerin doğru olarak doldurulması gerekmektedir. Buradaki bilgilerin doğruluğuna özen göstermenizi rica ederiz. Burada yapılan hatalar yüklenen setlerin farklı firmalara ait görünmesine neden olmaktadır. Sol tarafında * olan satırlara bilgi girilmesi zorunludur. Bilgileri girildikten sonra İLERİ düğmesine basılır. |
|
Önce mevcut dosyaların yedekleri alınacak ardından yeni dosyalar kopyalanmaya başlayacaktır. |
|
İşlem tamamlandığında yukarıdaki pencere karşımıza gelecektir. Burada SON düğmesine basılarak versiyon değişimi sonlandırılır. |