Hata
  • JFTP::write: Bad response

Windows 2003 Terminal Services ile uzak masa üstü bağlantılarında yaşanması muhtemel printer(yazıcı) sorunları ve çözümleri aşağıdaki dökümanda ele alınmıştır.

Windows Terminal Servisleri (TS) sunucusuna Microsoft Remote Desktop (RDP) yani Uzak Masa Üstü bağlantısı ile bağlanan her bir istemci kendi üzerindeki yazıcı bilgisini TS sunucusuna gönderir. TS bu bilgilerden istemci üzerindeki yazıcının ne olduğuna karar vererek o oturum için yazıcıyı otomatik olarak oluşturmaya çalışır.

Bu işlemin başarılı olabilmesi için istemciye ait yazıcı sürücüsünün aynı isimle TS üzerinde de kurulu olması gerekir. Eğer isimler uyuşmazsa yazıcı TS üzerinde yaratılamaz ve Event Viewer' da 1111 ve 1106 kodlu hata kodları oluşur. Bu tip bir sorunla karşılaşmamak için sırasıyla aşağıda belirtilen işlem adımlarını gözden geçirmeliyiz.

1 - RDP client (mstsc.exe) üzerinde "Printers" seçeneği işaretli olmalıdır. (Resim 1)

 

networkphoto001

 

2 - TS üzerinde "Terminal Services Configuration Adiministrative Tool (tscc.msc) \ Connections \ RDP – Tcp \ Properties" bölümünde "Windows Printer Mapping" "disable" olmamalı, "connect client printers at logon" seçeneği "enabled" olmalı. (Resim 2)

 

networkphoto002

 

3 - "Active Directory" veya "Windows Local Security Accounts Manager" veya Computer Management üzerinden "User Accounts(Kullanıcı Hesapları)" üzerinde ilgili kullanıcı için "Environment\Client Devices" bölümünde "Connect client printers at logon" seçeneği "enable" olmalı. (Resim 3)

 

networkphoto003

 

4 - "Group Policy(gpedit.msc)" üzerinde "Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Terminal Services\Client/Server Data Redirection" bölümünde "Do not allow client printer redirection" seçeneği "enable" olmamalı. (Resim 4)

 

networkphoto004

 

5 - Windows Servisleri içerisinden (Services.msc) "Print Spooler" servisi başlamış olmalı. (Resim 5)

 

networkphoto005

 

6 - TS üzerindeki yazıcı sürücüleri, print monitor gibi yardımcı programları içermemeli, sadece yazıcı sürücüsü yüklenmelidir.

7 - Eğer kullandığınız yazıcı USB ise ve sorun yaşıyorsanız, Microsoft sitesinde Türkçe olarak yayınlanmış http://support.microsoft.com/kb/302361/tr makalesini okumalısınız.